lördag 8 januari 2011

Kökets framskridning

En delen av det blivande köket har tidigare varit badrum. När vi rev innertaket kom orginaltaket fram linoljefärgmålat i en del blått, två nyanser av gul och i en äggvit färg.



Vi målade taket i en liknande gul ton som det tidigare har varit.


Istället för att spackla över takets gamla historia så behåller vi dem istället. Här har muren ursprungligen gått upp.



Inspektion... Nu är taket målat förutom i blivande skafferiet där vi behåller både en av de orginaltapeterna och orginal takfärgen.




Tur att Carla kom förbi och lärde Johan stava till Calice!






2 kommentarer:

  1. Snyggt! För att vinna måste man våga och din känsla för färgval har jag stort förtroende för Elin! Nu förstår jag givetvis att det var ett gemensamt beslut men Elin s talang har jag sett förut.Var den matt? ser blank ut på bil men det är säkert blixten! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har glömt att säga till er att jag letat efter källarluckebeslag och inte hittat några hos våra leverantörer, men liknande (i mässing)finns i butiker för tillbehör till båtar. Om man söker på durkbeslag så finns det olika modeller!

    Hälsningar
    Lina på Bergagårdens Byggnadsvård

    SvaraRadera